preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ostrog Kaštel Lukšić

 > Naslovnica
Vijesti

Na nastavi hrvatskoga jezika petaši učili pisati haiku pjesme

Autor: Ana Rančić, 15. 4. 2015.

Povodom početka proljeća i Svjetskog dana pjesništva učenici V.a i V.b razreda su se na nastavi hrvatskoga jezika upoznali s haiku pjesništvom.

 

Svjetski dan pjesništva (eng. World Poetry Day) UNESCO je proglasio 21. ožujka 1999. godine s ciljem promoviranja čitanja, pisanja, objavljivanja i poučavanja poezije diljem svijeta.

Kako bi što bolje usvojili obilježja ovog osobitog i jedinstvenog načina pjesničkog izražavanja, pogledali su fotografije (na projektoru) i razgovarali o domovini haiku poezije – Japanu: geografskom položaju, prirodnim obilježjima, kulturnim i jezičnim značajkama, industriji (pismo, pagode, karate, origami, ikebane, suši, animirani filmovi, marke motora i automobila).

Saznali su ponešto i o tradicionalnom japanskom prazniku Sakuri ili Danu cvatnje drveta trešnje.

Trešnjin cvijet (jap. sakura) jedan je od najvažnijih simbola japanske kulture. On je japanski nacionalni cvijet i simbol sreće.

Vrijeme cvatnje trešnje predstavlja početak proljeća. Simbolički se povezuje s buđenjem i prolaznošću ljepote, mladosti i trenutka.

Zato i danas u Japanu živi stara tradicija ohanami, što na japanskom znači ići i gledati trešnjin cvijet. Kako se smatra da cvijet svima donosi i uspjeh u životu, obitelji provode cijeli dan ispod procvjetalih trešanja.

Tada počinje i školska godina za učenike.

Učenici su zatim poslušali nekoliko haiku pjesama te uočili neke zajedničke odrednice. Shvatili su koja „pravila“ trebaju poštivati u samostalnom pisanju haiku pjesme.

            HAIKU – izrazito kratak pjesnički oblik nastao u Japanu u 17. stoljeću

 Obilježja haiku pjesme:

sastoji se od tri stiha s 5, 7, 5 slogova

u pravilu nema naslov
ne podnosi kićenost i rimu
u prvome je planu priroda
najčešće ima riječ koja upućuje na godišnje doba
vrijeme događanja je najčešće sadašnjost

Učenici su se i sami okušali u stvaranju ovih zanimljivih i slikovitih pjesama.

Pročitajte (dva puta zaredom) najuspješnije haiku ostvaraje naših vrijednih petaša, novopečenih haiku pjesnika.

PROČITAJTE  HAIKU

 




NOVOSTI

Na nastavi hrvatskoga jezika petaši učili pisati haiku pjesme

Autor: Ana Rančić, 15. 4. 2015.

Povodom početka proljeća i Svjetskog dana pjesništva učenici V.a i V.b razreda su se na nastavi hrvatskoga jezika upoznali s haiku pjesništvom.

 

Svjetski dan pjesništva (eng. World Poetry Day) UNESCO je proglasio 21. ožujka 1999. godine s ciljem promoviranja čitanja, pisanja, objavljivanja i poučavanja poezije diljem svijeta.

Kako bi što bolje usvojili obilježja ovog osobitog i jedinstvenog načina pjesničkog izražavanja, pogledali su fotografije (na projektoru) i razgovarali o domovini haiku poezije – Japanu: geografskom položaju, prirodnim obilježjima, kulturnim i jezičnim značajkama, industriji (pismo, pagode, karate, origami, ikebane, suši, animirani filmovi, marke motora i automobila).

Saznali su ponešto i o tradicionalnom japanskom prazniku Sakuri ili Danu cvatnje drveta trešnje.

Trešnjin cvijet (jap. sakura) jedan je od najvažnijih simbola japanske kulture. On je japanski nacionalni cvijet i simbol sreće.

Vrijeme cvatnje trešnje predstavlja početak proljeća. Simbolički se povezuje s buđenjem i prolaznošću ljepote, mladosti i trenutka.

Zato i danas u Japanu živi stara tradicija ohanami, što na japanskom znači ići i gledati trešnjin cvijet. Kako se smatra da cvijet svima donosi i uspjeh u životu, obitelji provode cijeli dan ispod procvjetalih trešanja.

Tada počinje i školska godina za učenike.

Učenici su zatim poslušali nekoliko haiku pjesama te uočili neke zajedničke odrednice. Shvatili su koja „pravila“ trebaju poštivati u samostalnom pisanju haiku pjesme.

            HAIKU – izrazito kratak pjesnički oblik nastao u Japanu u 17. stoljeću

 Obilježja haiku pjesme:

sastoji se od tri stiha s 5, 7, 5 slogova

u pravilu nema naslov
ne podnosi kićenost i rimu
u prvome je planu priroda
najčešće ima riječ koja upućuje na godišnje doba
vrijeme događanja je najčešće sadašnjost

Učenici su se i sami okušali u stvaranju ovih zanimljivih i slikovitih pjesama.

Pročitajte (dva puta zaredom) najuspješnije haiku ostvaraje naših vrijednih petaša, novopečenih haiku pjesnika.

PROČITAJTE  HAIKU

 




Novosti

Na nastavi hrvatskoga jezika petaši učili pisati haiku pjesme

Autor: Ana Rančić, 15. 4. 2015.

Povodom početka proljeća i Svjetskog dana pjesništva učenici V.a i V.b razreda su se na nastavi hrvatskoga jezika upoznali s haiku pjesništvom.

 

Svjetski dan pjesništva (eng. World Poetry Day) UNESCO je proglasio 21. ožujka 1999. godine s ciljem promoviranja čitanja, pisanja, objavljivanja i poučavanja poezije diljem svijeta.

Kako bi što bolje usvojili obilježja ovog osobitog i jedinstvenog načina pjesničkog izražavanja, pogledali su fotografije (na projektoru) i razgovarali o domovini haiku poezije – Japanu: geografskom položaju, prirodnim obilježjima, kulturnim i jezičnim značajkama, industriji (pismo, pagode, karate, origami, ikebane, suši, animirani filmovi, marke motora i automobila).

Saznali su ponešto i o tradicionalnom japanskom prazniku Sakuri ili Danu cvatnje drveta trešnje.

Trešnjin cvijet (jap. sakura) jedan je od najvažnijih simbola japanske kulture. On je japanski nacionalni cvijet i simbol sreće.

Vrijeme cvatnje trešnje predstavlja početak proljeća. Simbolički se povezuje s buđenjem i prolaznošću ljepote, mladosti i trenutka.

Zato i danas u Japanu živi stara tradicija ohanami, što na japanskom znači ići i gledati trešnjin cvijet. Kako se smatra da cvijet svima donosi i uspjeh u životu, obitelji provode cijeli dan ispod procvjetalih trešanja.

Tada počinje i školska godina za učenike.

Učenici su zatim poslušali nekoliko haiku pjesama te uočili neke zajedničke odrednice. Shvatili su koja „pravila“ trebaju poštivati u samostalnom pisanju haiku pjesme.

            HAIKU – izrazito kratak pjesnički oblik nastao u Japanu u 17. stoljeću

 Obilježja haiku pjesme:

sastoji se od tri stiha s 5, 7, 5 slogova

u pravilu nema naslov
ne podnosi kićenost i rimu
u prvome je planu priroda
najčešće ima riječ koja upućuje na godišnje doba
vrijeme događanja je najčešće sadašnjost

Učenici su se i sami okušali u stvaranju ovih zanimljivih i slikovitih pjesama.

Pročitajte (dva puta zaredom) najuspješnije haiku ostvaraje naših vrijednih petaša, novopečenih haiku pjesnika.

PROČITAJTE  HAIKU

 




Vijesti

Na nastavi hrvatskoga jezika petaši učili pisati haiku pjesme

Autor: Ana Rančić, 15. 4. 2015.

Povodom početka proljeća i Svjetskog dana pjesništva učenici V.a i V.b razreda su se na nastavi hrvatskoga jezika upoznali s haiku pjesništvom.

 

Svjetski dan pjesništva (eng. World Poetry Day) UNESCO je proglasio 21. ožujka 1999. godine s ciljem promoviranja čitanja, pisanja, objavljivanja i poučavanja poezije diljem svijeta.

Kako bi što bolje usvojili obilježja ovog osobitog i jedinstvenog načina pjesničkog izražavanja, pogledali su fotografije (na projektoru) i razgovarali o domovini haiku poezije – Japanu: geografskom položaju, prirodnim obilježjima, kulturnim i jezičnim značajkama, industriji (pismo, pagode, karate, origami, ikebane, suši, animirani filmovi, marke motora i automobila).

Saznali su ponešto i o tradicionalnom japanskom prazniku Sakuri ili Danu cvatnje drveta trešnje.

Trešnjin cvijet (jap. sakura) jedan je od najvažnijih simbola japanske kulture. On je japanski nacionalni cvijet i simbol sreće.

Vrijeme cvatnje trešnje predstavlja početak proljeća. Simbolički se povezuje s buđenjem i prolaznošću ljepote, mladosti i trenutka.

Zato i danas u Japanu živi stara tradicija ohanami, što na japanskom znači ići i gledati trešnjin cvijet. Kako se smatra da cvijet svima donosi i uspjeh u životu, obitelji provode cijeli dan ispod procvjetalih trešanja.

Tada počinje i školska godina za učenike.

Učenici su zatim poslušali nekoliko haiku pjesama te uočili neke zajedničke odrednice. Shvatili su koja „pravila“ trebaju poštivati u samostalnom pisanju haiku pjesme.

            HAIKU – izrazito kratak pjesnički oblik nastao u Japanu u 17. stoljeću

 Obilježja haiku pjesme:

sastoji se od tri stiha s 5, 7, 5 slogova

u pravilu nema naslov
ne podnosi kićenost i rimu
u prvome je planu priroda
najčešće ima riječ koja upućuje na godišnje doba
vrijeme događanja je najčešće sadašnjost

Učenici su se i sami okušali u stvaranju ovih zanimljivih i slikovitih pjesama.

Pročitajte (dva puta zaredom) najuspješnije haiku ostvaraje naših vrijednih petaša, novopečenih haiku pjesnika.

PROČITAJTE  HAIKU

 




eDnevnik

Slikovni rezultat za e dnevnik za roditelje

CMS za škole logo
Osnovna škola Ostrog Kaštel Lukšić / Put Sv. Lovre 2, HR-21215 Kaštel Lukšić / www.os-ostrog-kastelluksic.skole.hr / os-ostrog@os-ostrog.hr
preskoči na navigaciju