preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ostrog Kaštel Lukšić

Zadaće

Na satu hrvatskog jezika učenici su pisali zadaće, a teme su bile: 

Bura; Moj uzor; Moja soba

Pročitajte učeničke radove i njihova viđenja na ove teme!


Problemski članci

PRETEŠKE TORBE

Svakodnevno djeca diljem Hrvatske idu u školu s preteškim torbama na leđima što uzrokuje iskrivljenje kralježnice. Dječja torba sadrži najmanje dvanaest knjiga (ne računajući bilježnice, pernicu, opremu za tjelesni...). Svakog dana se nešto novo otkrije. Pa se onda nove školske godine to uvrštava u udžbenik te udžbenici sadržavaju više novog sadržaja. Djeca onda moraju još više učiti te nositi to znanje u glavama i na svojim leđima.

Knjige imaju puno prednosti i nedostataka. Nedostaci su: golema težina koja, naprimjer kod prvašića koji ima 27 kg, treba iznositi 1/10 mase učenika, to jest 2.7 kg, ali to je uvijek više. Knjige su teške i nije ih lako nositi na leđima do škole i natrag poslije škole. Knjige su skupe, a još su skuplje ako imate dvoje, troje ili čak četvero djece koji idu u školu. Ako jedan komplet dođe od 700 do 1500 kuna zamislite kolika je svota novca izdvojena za kupnju knjiga za četvero djece.

Ovaj problem bismo mogli riješiti tako da knjige zamijenimo tabletima. Naprimjer: 8.c razred iz Osnovne škole Vežica iz Rijeke je prvi razred koji je uveo tablete u nastavu. Prednosti tableta su lako ažuriranje sadržaja tako da učenici imaju pristup najnovijim informacijama. Mala težina će smanjiti probleme s leđima. Roditelji će moći uštedjeti puno novca jer ako se kupi tablet on može trajati za cijelo osnovnoškolsko ili srednjoškolsko obrazovanje za razliku od knjiga koje se kupuju svake nove školske godine. Iako tableti nisu savršeni, bolja su opcija.

Najbolje rješenje bi bilo da se knjige zamijene tabletima. Pomoću tableta djeca i učitelji će se moći bolje snalaziti s elektroničkom tehnologijom, stjecati nove vještine, bolje izrađivati prezentacije... Stariji učitelji će se modernizirati i naučiti bolje koristiti internetom, izrađivat će kvizove, zagonetke, pokazivati slike i puštati videa vezana uz školski sadržaj. Zato će djeci biti zabavnije i zanimljivije u školi, bolje će učiti i imat će kreativnije ideje.

                                                                                             Josipa Slugan,8.a

 

MODERNIZACIJA ŠKOLA

Veliki problem naših škola je modernizacija kao npr. uvođenje E-dnevnika i tableta te ormarića u školama za ostavljanje stvari. Tableti ili laptopi bi trebali biti prioritet s obzirom na to da svakodnevno nosimo torbe teške najmanje četiri kilograma zbog čega stručnjaci preporučuju ortopedske torbe, ali ni one ne pomažu te šetamo pogrbljeno i imamo velikih problema s leđima kao što su iskrivljena kralježnica i skolioza te probleme s ramenima i lopaticama. Ormarići bi trebali biti dostupni svima tako da ostavimo stvari dok idemo iz jedne učionice u drugu. To nije jedini problem u školama. Naime, u učionicama informatike, ali i u drugim učionicama stoje stara i nepouzdana računala, a u većini učionica fali projektor te je tako nastava otežana jer nismo u mogućnosti odraditi neke važne vježbe ili odslušati važnu lekciju koja će nam biti u testu. Ovaj problem je raširen u cijeloj zemlji, ali i u ostalim dijelovima svijeta. Problem je očit, ali se malo radi na njegovom rješavanju i ne obraća se puno pozornosti na to, a što je najgore ljudi smatraju da je ovo što sad imamo, tj. nemamo, dovoljno  za odraditi kvalitetnu nastavu. Rješenja ima mnogo: veća ulaganja u školstvo i obrazovanje, pridavanje više pozornosti ovom problemu te davanje više novaca za školstvo, a manje za aute koji naši političari voze. Mislim da je sramotno što se više govori o novim zabavnim emisijama na TV-u nego o činjenici da mnogo škola nema ni grijanje. Trebalo bi jednostavno obratiti više pozornosti jer, ipak, naše obrazovanje je najvažnije. Ili bi barem tako trebalo biti.

Nikolina Mandić, 8.c

 

VERBALNO NASILJE MEĐU VRŠNJACIMA U ŠKOLI

Nasilje je problem prisutan diljem svijeta. O nasilju među vršnjacima govorimo kad jedna ili više osoba uzastopno i namjerno uznemiruje drugu osobu. Dječaci se češće služe fizičkim metodama, a djevojčice su sklone verbalnom nasilju. Pritom se najčešće udružuju u grupe. Problem je – kako prepoznati verbalno nasilje među vršnjacima? Metode verbalnog nasilja su: zadirkivanje, nazivanje pogrdnim imenima, prijetnje, posramljivanje, omalovažavanje, pokušaj da se osobu izbaci iz grupe, ogovaranje putem društvenih mreža…Istraživanja su pokazala da velik broj profesora i nastavnika ne uočava, ne obazire se i ne poduzima ništa na verbalna nasilja. Najčešće odmahuju rukom služeći se krilaticama: ,,To su dječja  posla!“, ,,Što te ne slomi, ojačat će te“, ,,Dio života“… Međutim, trebamo razlučiti povremene pošalice na nečiji račun od sustavnog maltretiranja te pronaći uzrok nasilju, a nasilnike ,,rehabilitirati“. Sami učenici bi trebali profesorima ukazivati na problem. To nije ,,izdaja“ već spašavanje dva života. Naime i nasilnik je žrtva te je i njemu potrebna pomoć. Profesori bi trebali staviti naglasak na odgojnu funkciju. Lako je naučiti činjenice, ali teško je postati odgovorno i moralno ljudsko biće. Svojim primjerom, baš kao i roditelji, trebali bi oblikovati mlade, odgovorne ljude. Najbolje bi bilo barem jednom tjedno održavati radionice u kojima ćemo učiti o kulturnom dijalogu, nenasilnom ponašanju i spoznaji kako lijepa riječ i zlatna vrata otvara.                                                     

                                                                                            Mate Tomaš 8.a

 

PROBLEMI U ŠKOLSTVU

U našem školstvu postoje mnogi problemi. Neki od tih problema su: preopterećenost nepotrebnim i zastarjelim gradivom, uče se nepotrebne i suhoparne činjenice bez praktične primjene. U moru informacija učenici ne mogu steći pravo znanje koje bi mogli nadograđivati i jednoga dana postati stručnjaci. Dakle, učenici ne dobivaju pravo znanje što nije samo još jedna negativna opaska na naše školstvo nego ima negativnu posljedicu za svakog učenika posebno. Ove teme dominiraju u javnosti nekoliko dana nakon čega se stave pod tepih i više ih nitko ni ne spomene. Moje je mišljenje da bi ljudi, koji su stručnjaci u odgoju i obrazovanju i koji su pozvani da donose odluke o našem školstvu,  trebali biti  aktivni svaki dan s ciljem da se svakom djetetu omogući  obrazovanje u skladu s njegovim mogućnostima koje će biti pravo, trajno i temeljno za njegov budući život dostojan pravog čovjeka. 

Antonio Biliškov, 8.c

 

KAMO DALJE?

Nije se lako suočiti s problemima, a još je teže izbjeći ih jer svakodnevno izviru i dolaze. Najlakše bi bilo okrenuti im leđa i zanemariti ih, ali onda postaju još veći i brojniji.

Jedan od njih koji je najnoviji je upis u srednju školu. Mnogi od nas još ne znaju što zapravo žele, a i ako tu svoju želju odrede, počinje strah od toga da ne budu primljeni. To je uzrok mnogim besanim noćima i strepnji od posljedica. Svi smo bar jednom razmišljali kako bi taj scenarij izgledao jer je to jedan važan preokret u našim životima. Nitko ne želi raditi ono zbog čega će cijeli život biti nesretan i nezadovoljan.

Na ovaj se problem nadovezuje i promjena sredine. Svatko kreće svojim putem, ostavlja stare prijatelje, koji su tu još od djetinjstva a nove treba upoznati.

Do upisa u srednju školu ostalo je još malo vremena. Treba skupit snagu i mir u sebi. Pobijediti strah od budućnosti i biti svjestan vlastitih sposobnosti. Možda su baš to izazovi koji će nam pomoći da u sebi otkrijemo sposobnosti kojih još nismo svjesni

 

                                                                                  Kristina Milić, 8.d

PAKAO ILI NOVI POČETAK

Evo nas na novom početku. Ono što je bilo, više se ne broji. Vrijeme je za nove ocjene, nove ljude, nove strahove. Postoji puno savjeta za „ klince „ koji idu u svoje najbolje ili najgore godine. Bojim se jer ne znamo što nas tamo očekuje. Znamo da ima novih ljudi. Puše li, piju li? Novi profesori! Strogi ili dobri? Zabavni ili dosadni? Hoće li nas primiti s ljubazmošću ili nas obaciti i pustiti da se sami borimo?. Najgore je onima bez samopouzdanja, a nije lakše niti onima s mnogo prijatelja.

Ostaje nam strah i iščekivanje. Ipak, život nije samo crn. Bilo što bilo, želim nam svima puno sreće.

                                                                                              Sarafina Bralo, 8.d

INTERNET – KORIST ILI ŠTETA

Internet je postao problem većine djece i njihovih roditelja. Mnogi se roditelji žale da su im djeca previše zaokupljena ovim medijem i često se može čuti da je bilo puno drukčije kad su oni bili djeca. Većina djece na internetu najviše koristi Facebook, društvenu mrežu za komuniciranje s ljudima diljem svijeta.

Ja mislim da je to dobra stranica, ali ako se ne pretjeruje. Problem je i  dobna granica po kojoj djeca mlađa od trinaest godina ne bi mogla niti smjela imati profil na toj mreži. Stvarnost je drukčija jer mnogi mlađi imaju pristup što može biti opasno. Događa se da prihvaćaju nepoznate ljude za prijatelje koji se mogu lažno predstaviti, saznati sve o njima i to iskoristiti na ružan i neprihvatljiv način.

Zato je najbolje prihvaćati samo ljude koje poznaješ jer si siguran da ćeš izbjeći neželjene posljedice. Možda bi i roditelji trebali djeci zabraniti korištenje računala i mobitela na nekoliko dana kako bi uvidjeli da i bez toga svijet može postojati. Mnogi bi se problemi mogli izbjeći ako bi roditelji strpljivo pričali sa svojom djecom o koristi i šteti koju internet nosi sa sobom.

 

                                                                                  Luka Žižak, 8.b

ONEČIŠĆENJE

To je jedan od najvećih problema novoga doba. Čovječanstvo stoljećima iskorištava prirodu ne razmišljajući o tome da nije neiscrpna.  UN-ovi stručnjaci upozoravaju da bi se svijet mogao suočiti s katastrofom ogromnih razmjera ako se nešto ne poduzme. Zbog ispušnih plinova i onečišćenja zraka stvara se efekt staklenika, zagrijavanja zemljine površine i donjih slojeva atmosfere što bi moglo prouzročiti novo globalno zatopljenje.

Zamislite da živite među tvornicama koje ispuštaju velike crne oblake dima. Da ne možete otvoriti prozor i udahnuti čisti zrak, nego morate nositi maske cijeli život.

Cijeli svijet bi se trebao ugledati i stati tome na kraj. Trebalo bi povećati kontrole i kazne tako da nikome više ne padne na pamet ispuštati štetne tvari. To će se morati dogoditi! Inače?

                                                                                  Mario Krešić, 8.b

 

 


Jesenske priče 2015/16
 

 


eDnevnik

Slikovni rezultat za e dnevnik za roditelje

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
03.09.2021. 11:05
POČETAK I ORGANIZACIJA NASTAVE ŠKOLSKE GODINE 2021./2022.
ORGANIZACIJA NASTAVE Raspored razreda po smjenama: A SMJENA: 1.a,c   2.a   3.a,c  4.a   6. a, b, c   8.a,b,c B SMJENA 1.b   2.b, c   3.b   4.b, c   5. a,b,c    7.a,b,c PRVI NASTAVNI DAN Ponedjeljak, 6. rujna 2021.god.   Učenici  1. razreda  neće imati   svečanu priredbu. Učenike i jednog roditelja učiteljica će dočekati u predvorju škole, i to prema sljedećem rasporedu:  1.a, c  u 15.00 sati 1.b u 09.00 sati   Molimo roditelje učenika prvih razreda da učenici ponesu školske torbe. Učenici od  2.  do  8. razreda  imat će nastavu (sat razrednika i tri sata prema rasporedu) prema sljedećem rasporedu: SMJENA B PRIJEPODNE U 8,00 h (2.b,c 3.b ,4.b,c 5.a,b,c,7.a,b,c) SMJENA A POSLIJEPODNE U 14,00 h (2.a,3.a, c.4.a, 6.a,b,c,8.a,b,c) Učenici PRO u školu dolaze u 9,00 sati Učenici će u školu  ulaziti na tri ulaza: GLAVNI ULAZ  – ulaze učenici od 1.- 4. razreda ISTOČNI ULAZ  – ulaze učenici 7. i 8. razreda JUŽNI ULAZ (KROZ ŠKOLSKI BOTANIČKI VRT)  – ulaze učenici  5. i 6. razreda Učenici od 5. do 8. razreda trebaju prvog dana nastave u školu doći sa svojom maskom. Molimo učenike da u školu dolaze najranije 15 minuta prije početka nastave i drže propisanih uputa sve dok ne uđu u svoje učionice. Svi učenici prvi nastavni dan u školu trebaju doći sa školskim torbama radi preuzimanja udžbenika.  OD DRUGOG NASTAVNOG DANA,  utorak, 7. rujna 2021.,  nastava će se odvijati u smjenama, u skladu s uputama koje slijede u nastavku ove obavijesti. OPĆE UPUTE O RADU ŠKOLE Odraslim osobama nije dozvoljen ulazak bez maske. Zabranjen je ulaz osobama koje su bolesne ili u samoizolaciji. U školu učenici dolaze sami ili u pratnji 1 roditelja/skrbnika koji ne smije ulaziti u školu, već dijete predaje/preuzima na ulazu. U slučaju povišene temperature (37,3°C i veća) učenici ne smiju dolaziti u školu, već se roditelji trebaju javiti ravnatelju i / ili razredniku te liječniku obiteljske medicine radi odluke o testiranju i liječenju djeteta. ULAZ U ŠKOLU Učenici u školu ulaze po dolasku u vremenu od 7.45 do 8.00 sati u jutarnjoj smjeni te od 13.45 do 14.00 u poslijepodnevnoj smjeni, bez zadržavanja u školskom dvorištu  te se odmah upućuju u svoju učionicu u kojoj ih dočekuje učitelj s kojim po rasporedu imaju 1. školski sat. Nakon ulaska potrebno je odmah dezinficirati ruke. U školu će učenici ulaziti prema rasporedu navedenom u tablici. KRETANJE PO HODNICIMA I RASPORED RAZREDA PO UČIONICAMA Učenici pojedinog razrednog odjela cijelo vrijeme nastave borave u istoj učionici prema sljedećem rasporedu: PRIZEMLJE – 5. I 6. RAZREDI NA KATU – 7. I 8. RAZRED Nakon ulaska u školu, učenici se kreću desnom stranom hodnika jedni iza drugih, nikako u grupi.  Odlazak u WC je moguć pojedinačno, i to u WC na katu na kojem su učenici smješteni. Ako se dogodi da je više učenika na hodniku, moraju održavati fizičku distancu. U školi nećemo organizirati dostavu marende. Učenici trebaju sa sobom ponijeti svoju marendu i piće (po mogućnosti vodu) od kuće. Poželjno je da učenici sa sobom donesu dovoljno vode kako bi se spriječilo prekomjerno korištenje zajedničkih prostorija (WC). Preporuka je da učenici za svoje potrebe u torbi imaju vlažne i papirnate maramice. MODEL NASTAVE I SATNICA U našoj Školi nastava će se odvijati prema  Modelu A , odnosno redovita nastava u prostorijama škole, uz poštivanje fizičkog razmaka. Učenici od 1. do 4. razreda na nastavu ne trebaju dolaziti s maskama. Učenici od 5. do 8. i predmetni učitelji nosit će maske tijekom cijelog boravka u školi. Nastavni sat traje 45 minuta. Tijekom malog odmora učenici borave u svojim učionicama, a veliki odmor učenici provode ili u učionici, ili izlaze u dvorište u pratnji učitelja prema različitom rasporedu za razrednu i predmetnu nastavu. U predmetnoj nastavi u pratnji učenika na odmoru je učitelj koji je s učenicima imao 2. školski sat u prijepodnevnoj smjeni, tj. 3.školski sat u poslijepodnevnoj smjeni prema rasporedu.   PRIJEVOZ UČENIKA Učenici  koji koriste školski prijevoz (neovisno o uzrastu!),  MORAJU  nositi maske u autobusu. Učenici  uvijek sjede na istom mjestu, a raspored će imati i prijevoznik (vozač). Sretan i uspješan početak godine žele vam ravnateljica i djelatnici škole .

31.08.2021. 19:17
UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE BOLESTI COVID-19 VEZANO UZ RAD PREDŠKOLSKIH USTANOVA, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022.


26.08.2021. 12:57
OBAVIJEST VEZANA ZA UČENIKE/UČENICE KOJI U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022. KREĆU U 1. RAZRED OSNOVNE ŠKOLE OSTROG
Poštovani roditelji/skrbnici,   o raspodjeli učenica i učenika u odjeljenja prvog razreda OŠ OSTROG (odjeljenje a, b ili c), roditelje/skrbnike učenika će obavijestiti Stručna služba škole, telefonskim pozivom sa svim potrebnim informacijama, sljedeći tjedan, u srijedu i četvrtak,  1. i 2. rujna 2021. godine .

11.07.2021. 21:24
UDŽBENICI ŠKOLSKE GODINE 2021./2022.
Poštovani roditelji/skrbnici, Zakonom o udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima za osnovnu i srednju školu (Narodne novine, 116/2018.) propisano je da su sredstva za nabavu udžbenika za učenike osnovnih škola osigurana u proračunu Republike Hrvatske. Međutim, sredstva za nabavku drugih obrazovnih materijala( radne bilježnice, zbirke, atlasi, likovne mape, kutije s radnim materijalima) nisu osigurana iz državnog proračuna.  Stoga je Grad Kaštela 8.lipnja 2021.g. donio Odluku o financiranju nabave radnih bilježnica i radnih materijala za učenike osnovnih škola na području Grada Kaštela u kojoj se navodi da će „financirati nabavu radnih bilježnica za osnovne i izborne nastavne predmete, mape za likovni odgoj te radne kutije iz predmeta biologije, kemije, fizike i tehničke kulture za nastavnu godinu 2021./2022.“, uz zbirke zadataka iz matematike tamo gdje nema predviđenih radnih bilježnica. Dakle,  većinu drugih obrazovnih materijala, koji su potrebni za redovan rad u nastavi, financirat će Grad Kaštela  tako da  će učenike dodatni obrazovni materijali, zajedno  s udžbenicima, čekati u rujnu na klupama. Međutim, dio drugih obrazovnih materijala koji su potrebni za redovan rad u nastavi, kao što su atlas, zbirke zadataka, nastavni listići i slično, trebat će kupiti roditelji.  

02.07.2021. 14:37
PODJELA SVJEDODŽBI
    Poštovane učenice i učenici, podjela svjedodžbi održat će se u srijedu 7.srpnja 2021. A smjena u 8 sati   B smjena u 9 sati   Svim učenicima želimo vesele i opuštene ljetne praznike, a učenicima osmih razreda uspješan upis u srednju školu!

CMS za škole logo
Osnovna škola Ostrog Kaštel Lukšić / Put Sv. Lovre 2, HR-21215 Kaštel Lukšić / www.os-ostrog-kastelluksic.skole.hr / os-ostrog@os-ostrog.hr
preskoči na navigaciju