preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ostrog Kaštel Lukšić

Zadaće

Na satu hrvatskog jezika učenici su pisali zadaće, a teme su bile: 

Bura; Moj uzor; Moja soba

Pročitajte učeničke radove i njihova viđenja na ove teme!

Problemski članci

PRETEŠKE TORBE

Svakodnevno djeca diljem Hrvatske idu u školu s preteškim torbama na leđima što uzrokuje iskrivljenje kralježnice. Dječja torba sadrži najmanje dvanaest knjiga (ne računajući bilježnice, pernicu, opremu za tjelesni...). Svakog dana se nešto novo otkrije. Pa se onda nove školske godine to uvrštava u udžbenik te udžbenici sadržavaju više novog sadržaja. Djeca onda moraju još više učiti te nositi to znanje u glavama i na svojim leđima.

Knjige imaju puno prednosti i nedostataka. Nedostaci su: golema težina koja, naprimjer kod prvašića koji ima 27 kg, treba iznositi 1/10 mase učenika, to jest 2.7 kg, ali to je uvijek više. Knjige su teške i nije ih lako nositi na leđima do škole i natrag poslije škole. Knjige su skupe, a još su skuplje ako imate dvoje, troje ili čak četvero djece koji idu u školu. Ako jedan komplet dođe od 700 do 1500 kuna zamislite kolika je svota novca izdvojena za kupnju knjiga za četvero djece.

Ovaj problem bismo mogli riješiti tako da knjige zamijenimo tabletima. Naprimjer: 8.c razred iz Osnovne škole Vežica iz Rijeke je prvi razred koji je uveo tablete u nastavu. Prednosti tableta su lako ažuriranje sadržaja tako da učenici imaju pristup najnovijim informacijama. Mala težina će smanjiti probleme s leđima. Roditelji će moći uštedjeti puno novca jer ako se kupi tablet on može trajati za cijelo osnovnoškolsko ili srednjoškolsko obrazovanje za razliku od knjiga koje se kupuju svake nove školske godine. Iako tableti nisu savršeni, bolja su opcija.

Najbolje rješenje bi bilo da se knjige zamijene tabletima. Pomoću tableta djeca i učitelji će se moći bolje snalaziti s elektroničkom tehnologijom, stjecati nove vještine, bolje izrađivati prezentacije... Stariji učitelji će se modernizirati i naučiti bolje koristiti internetom, izrađivat će kvizove, zagonetke, pokazivati slike i puštati videa vezana uz školski sadržaj. Zato će djeci biti zabavnije i zanimljivije u školi, bolje će učiti i imat će kreativnije ideje.

                                                                                             Josipa Slugan,8.a

 

MODERNIZACIJA ŠKOLA

Veliki problem naših škola je modernizacija kao npr. uvođenje E-dnevnika i tableta te ormarića u školama za ostavljanje stvari. Tableti ili laptopi bi trebali biti prioritet s obzirom na to da svakodnevno nosimo torbe teške najmanje četiri kilograma zbog čega stručnjaci preporučuju ortopedske torbe, ali ni one ne pomažu te šetamo pogrbljeno i imamo velikih problema s leđima kao što su iskrivljena kralježnica i skolioza te probleme s ramenima i lopaticama. Ormarići bi trebali biti dostupni svima tako da ostavimo stvari dok idemo iz jedne učionice u drugu. To nije jedini problem u školama. Naime, u učionicama informatike, ali i u drugim učionicama stoje stara i nepouzdana računala, a u većini učionica fali projektor te je tako nastava otežana jer nismo u mogućnosti odraditi neke važne vježbe ili odslušati važnu lekciju koja će nam biti u testu. Ovaj problem je raširen u cijeloj zemlji, ali i u ostalim dijelovima svijeta. Problem je očit, ali se malo radi na njegovom rješavanju i ne obraća se puno pozornosti na to, a što je najgore ljudi smatraju da je ovo što sad imamo, tj. nemamo, dovoljno  za odraditi kvalitetnu nastavu. Rješenja ima mnogo: veća ulaganja u školstvo i obrazovanje, pridavanje više pozornosti ovom problemu te davanje više novaca za školstvo, a manje za aute koji naši političari voze. Mislim da je sramotno što se više govori o novim zabavnim emisijama na TV-u nego o činjenici da mnogo škola nema ni grijanje. Trebalo bi jednostavno obratiti više pozornosti jer, ipak, naše obrazovanje je najvažnije. Ili bi barem tako trebalo biti.

Nikolina Mandić, 8.c

 

VERBALNO NASILJE MEĐU VRŠNJACIMA U ŠKOLI

Nasilje je problem prisutan diljem svijeta. O nasilju među vršnjacima govorimo kad jedna ili više osoba uzastopno i namjerno uznemiruje drugu osobu. Dječaci se češće služe fizičkim metodama, a djevojčice su sklone verbalnom nasilju. Pritom se najčešće udružuju u grupe. Problem je – kako prepoznati verbalno nasilje među vršnjacima? Metode verbalnog nasilja su: zadirkivanje, nazivanje pogrdnim imenima, prijetnje, posramljivanje, omalovažavanje, pokušaj da se osobu izbaci iz grupe, ogovaranje putem društvenih mreža…Istraživanja su pokazala da velik broj profesora i nastavnika ne uočava, ne obazire se i ne poduzima ništa na verbalna nasilja. Najčešće odmahuju rukom služeći se krilaticama: ,,To su dječja  posla!“, ,,Što te ne slomi, ojačat će te“, ,,Dio života“… Međutim, trebamo razlučiti povremene pošalice na nečiji račun od sustavnog maltretiranja te pronaći uzrok nasilju, a nasilnike ,,rehabilitirati“. Sami učenici bi trebali profesorima ukazivati na problem. To nije ,,izdaja“ već spašavanje dva života. Naime i nasilnik je žrtva te je i njemu potrebna pomoć. Profesori bi trebali staviti naglasak na odgojnu funkciju. Lako je naučiti činjenice, ali teško je postati odgovorno i moralno ljudsko biće. Svojim primjerom, baš kao i roditelji, trebali bi oblikovati mlade, odgovorne ljude. Najbolje bi bilo barem jednom tjedno održavati radionice u kojima ćemo učiti o kulturnom dijalogu, nenasilnom ponašanju i spoznaji kako lijepa riječ i zlatna vrata otvara.                                                     

                                                                                            Mate Tomaš 8.a

 

PROBLEMI U ŠKOLSTVU

U našem školstvu postoje mnogi problemi. Neki od tih problema su: preopterećenost nepotrebnim i zastarjelim gradivom, uče se nepotrebne i suhoparne činjenice bez praktične primjene. U moru informacija učenici ne mogu steći pravo znanje koje bi mogli nadograđivati i jednoga dana postati stručnjaci. Dakle, učenici ne dobivaju pravo znanje što nije samo još jedna negativna opaska na naše školstvo nego ima negativnu posljedicu za svakog učenika posebno. Ove teme dominiraju u javnosti nekoliko dana nakon čega se stave pod tepih i više ih nitko ni ne spomene. Moje je mišljenje da bi ljudi, koji su stručnjaci u odgoju i obrazovanju i koji su pozvani da donose odluke o našem školstvu,  trebali biti  aktivni svaki dan s ciljem da se svakom djetetu omogući  obrazovanje u skladu s njegovim mogućnostima koje će biti pravo, trajno i temeljno za njegov budući život dostojan pravog čovjeka. 

Antonio Biliškov, 8.c

 

KAMO DALJE?

Nije se lako suočiti s problemima, a još je teže izbjeći ih jer svakodnevno izviru i dolaze. Najlakše bi bilo okrenuti im leđa i zanemariti ih, ali onda postaju još veći i brojniji.

Jedan od njih koji je najnoviji je upis u srednju školu. Mnogi od nas još ne znaju što zapravo žele, a i ako tu svoju želju odrede, počinje strah od toga da ne budu primljeni. To je uzrok mnogim besanim noćima i strepnji od posljedica. Svi smo bar jednom razmišljali kako bi taj scenarij izgledao jer je to jedan važan preokret u našim životima. Nitko ne želi raditi ono zbog čega će cijeli život biti nesretan i nezadovoljan.

Na ovaj se problem nadovezuje i promjena sredine. Svatko kreće svojim putem, ostavlja stare prijatelje, koji su tu još od djetinjstva a nove treba upoznati.

Do upisa u srednju školu ostalo je još malo vremena. Treba skupit snagu i mir u sebi. Pobijediti strah od budućnosti i biti svjestan vlastitih sposobnosti. Možda su baš to izazovi koji će nam pomoći da u sebi otkrijemo sposobnosti kojih još nismo svjesni

 

                                                                                  Kristina Milić, 8.d

PAKAO ILI NOVI POČETAK

Evo nas na novom početku. Ono što je bilo, više se ne broji. Vrijeme je za nove ocjene, nove ljude, nove strahove. Postoji puno savjeta za „ klince „ koji idu u svoje najbolje ili najgore godine. Bojim se jer ne znamo što nas tamo očekuje. Znamo da ima novih ljudi. Puše li, piju li? Novi profesori! Strogi ili dobri? Zabavni ili dosadni? Hoće li nas primiti s ljubazmošću ili nas obaciti i pustiti da se sami borimo?. Najgore je onima bez samopouzdanja, a nije lakše niti onima s mnogo prijatelja.

Ostaje nam strah i iščekivanje. Ipak, život nije samo crn. Bilo što bilo, želim nam svima puno sreće.

                                                                                              Sarafina Bralo, 8.d

INTERNET – KORIST ILI ŠTETA

Internet je postao problem većine djece i njihovih roditelja. Mnogi se roditelji žale da su im djeca previše zaokupljena ovim medijem i često se može čuti da je bilo puno drukčije kad su oni bili djeca. Većina djece na internetu najviše koristi Facebook, društvenu mrežu za komuniciranje s ljudima diljem svijeta.

Ja mislim da je to dobra stranica, ali ako se ne pretjeruje. Problem je i  dobna granica po kojoj djeca mlađa od trinaest godina ne bi mogla niti smjela imati profil na toj mreži. Stvarnost je drukčija jer mnogi mlađi imaju pristup što može biti opasno. Događa se da prihvaćaju nepoznate ljude za prijatelje koji se mogu lažno predstaviti, saznati sve o njima i to iskoristiti na ružan i neprihvatljiv način.

Zato je najbolje prihvaćati samo ljude koje poznaješ jer si siguran da ćeš izbjeći neželjene posljedice. Možda bi i roditelji trebali djeci zabraniti korištenje računala i mobitela na nekoliko dana kako bi uvidjeli da i bez toga svijet može postojati. Mnogi bi se problemi mogli izbjeći ako bi roditelji strpljivo pričali sa svojom djecom o koristi i šteti koju internet nosi sa sobom.

 

                                                                                  Luka Žižak, 8.b

ONEČIŠĆENJE

To je jedan od najvećih problema novoga doba. Čovječanstvo stoljećima iskorištava prirodu ne razmišljajući o tome da nije neiscrpna.  UN-ovi stručnjaci upozoravaju da bi se svijet mogao suočiti s katastrofom ogromnih razmjera ako se nešto ne poduzme. Zbog ispušnih plinova i onečišćenja zraka stvara se efekt staklenika, zagrijavanja zemljine površine i donjih slojeva atmosfere što bi moglo prouzročiti novo globalno zatopljenje.

Zamislite da živite među tvornicama koje ispuštaju velike crne oblake dima. Da ne možete otvoriti prozor i udahnuti čisti zrak, nego morate nositi maske cijeli život.

Cijeli svijet bi se trebao ugledati i stati tome na kraj. Trebalo bi povećati kontrole i kazne tako da nikome više ne padne na pamet ispuštati štetne tvari. To će se morati dogoditi! Inače?

                                                                                  Mario Krešić, 8.b

 

 

Jesenske priče 2015/16
 

 

Vremenik

 

 
Kalendar
20.10.2017. 08:30
20. listopada - Svjetski dan jabuka
Tradiciju održavanja Dana jabuka 20. listopada započela je godine 1990. u Londonu organizacija Common Ground (Zajednička tla), s ciljem promicanja njenih zdravstvenih kvaliteta i demonstracije mnogobrojnih sorti jabuke koje se u Engleskoj uzgajaju. S vremenom su tradiciju obilježavanja Dana jabuka i drugdje u svijetu prihvatile brojne škole i udruge promičući na taj način važnost jabuke u zdravlju i prehrani ljudi.

Carnet vijesti
20.10.2017. 09:14
Webinar: The Sound of Music: How Music Can Save Your Mortal Learner's Soul
U ponedjeljak, 23. listopada 2017. godine od 19 do 20 sati Hrvatsko udruženje profesora engleskog jezika u suradnji s CARNetom održat će webinar pod nazivom The Sound of Music: How Music Can Save Your Mortal Learner's Soul. 

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: zero-sized reply, code 0
 
Kalendar rada

 
Prijevoz učenika

 
Kad zvoni?

      

 
Kurikulum

 
 
Sigurnost na internetu

 
 
 
 

 
 > Kutak za učenike  > Učenički radovi  > Literalni radovi
CMS za škole logo
Osnovna škola Ostrog Kaštel Lukšić / Put Sv. Lovre 2, HR-21215 Kaštel Lukšić / www.os-ostrog-kastelluksic.skole.hr / os-ostrog@os-ostrog.hr
preskoči na navigaciju