preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ostrog Kaštel Lukšić

 > Naslovnica
Novosti

WPG u Osnovnoj školi Ostrog

Autor: Božena Ukić, 6. 4. 2016.

WORLD PEACE GAME edukativna je i inspirativna igra koja se igra više od 40 godina u cijelom svijetu, a pozitivni ishodi igranja vidljivi su tijekom cijelog života, kako svjedoče mnogi kojima je ista obilježila i promijenila život.

Na mrežnoj stranici http://www.worldpeacegame.org/, kao i na YouTubeu, mogu se pogledati brojni videoisječci iz cijelog svijeta koji svjedoče o globalnom utjecaju ove igre. Važan je i podatak da ne postoji virtualna inačica igre. Dakle, do saznanja učenici dolaze isključivo putem neposredne komunikacije.

Tijekom petodnevog trajanja igre, John HUNTER osobno moderira igru (35 učenika naše škole sudjeluje u igri, dok ih tridesetak profesora promatra), a poslijepodne održava Master Class za profesore. Očekuje se da će publicitet biti velik, kako globalno, tako i u lokalnim oglašivačima (intervjui, reportaže). Naravno, i profesori koji iz cijelog svijeta stižu na Master Class radionice, bit će promotori našega grada u svijetu. Nadalje, bit ćemo zastupljeni na mrežnim stranicama Globarta i World Peace Game.

Što se tiče aktivnosti tijekom trajanja igre (5 dana), usko se surađuje s roditeljima djece sudionika (koji na razne načine pomažu), kao i kolegama u školi u kojoj se projekt realizira.

Iznimno smo ponosni što dovodimo World Peace Game u Grad Kaštela budući da je u Europi održan samo u Beču, stoga će naša škola, mjesto i grad biti prepoznati diljem svijeta po otvorenosti za inovativne obrazovne sadržaje koji su nam toliko potrebni.

■ KONCEPT IGRE

World Peace Game simulacija je globalne situacije (politika, gospodarstvo, znanost, nematerijalna i materijalna kulturna baština, ekologija itd.) koja igračima pruža mogućnost istraživanja povezanosti globalne zajednice posredstvom rješavanja brojnih ekonomskih, društvenih i ekoloških kriza, uz kontinuiranu prijetnju rata.

Cilj je igre spasiti sve zemlje iz različitih kriza i postići globalni prosperitet uz najmanju moguću vojnu intervenciju. Kao „članovi kabineta države“, učenici stječu razumijevanje o tome koliko je kritičan utjecaj informacija i raspolaganja istima. Nadalje, u ovome interaktivnome društvenom okruženju u koje je utkano mnogo filozofskih principa, vještine potrebne za identificiranje dvosmislenosti informacija bit će poboljšane. Učenici će igrajući igru brzo naučiti kakvo ponašanje izaziva antagonizam kod drugih država te njih same ostavlja izoliranima i prepuštenima opasnim neprijateljima, a kakva diplomacija donosi pozitivne rezultate svim uključenim strankama. Naravno, zasigurno uviđaju da efektivna suradnja proizlazi iz jasne i elokventne komunikacije koja stremi miru i rješavanju kriza na miran način.

Dakle, značenje se izvodi/konstruira iz potpunog kaosa (na početku igre kad se sudionicima prezentiraju svi gorući svjetski problemi) te se predlažu kreativna rješenja kakvih se odrasli obično posrame jer ih se sami ne sjete. Igrači i promatrači ove igre uče živjeti i racionalno reagirati na novonastale situacije.

■ IGRA POSTAJE UČITELJ ŽIVOTA – UČENJE KROZ IGRU IZNIMNO MOTIVIRA

Učitelji se koriste inovativnim metodama poučavanja, dok se učenici na nekonvencionalan način educiraju o globalnim problemima i krizama (koje su stvarne i iznimno kompleksne) te grade samopouzdanje postupnim rješavanjem istih. World Peace Game nudi uvid u brojne mogućnosti koje pružaju inovativni pristupi i metode poučavanja kako bi kreirali ishode učenja čija će realizacija pomoći učenicima u svakodnevnom životu. Nadalje, učenici koji sudjeluju u igri usvajaju ono najvažnije – uče identificirati kompleksne probleme (koji nisu imaginarni, već je riječ o aktualnim svjetskim problemima), filtrirati informacije, preuzeti odgovornost za vlastite odluke i postupke, surađivati u ekipi, brzo odlučivati – ali u isto vrijeme i biti sposobni uvidjeti kakve su odluke štetne te raditi na tome da se nadiđu slabosti istih. Tijekom ove igre djeca uče suosjećati sa svima koji žive u nepovoljnim uvjetima te se uče odgovornosti koju svi snosimo kako bismo svijet učinili boljim.

Koristeći se novim saznanjima, profesori sudionici Master Class radionice osposobljeni su za provođenje igre u svojim školama i učionicama. Dakle, pretpostavlja se da će saznanja koja se prenose ovom igrom već 40 godina i dalje nadahnjivati ljude da budu bolje osobe. S obzirom na karakter igre, očekuje se širenje ideja i spoznaja do kojih se već 40 godina dolazi igranjem ove igre. Naravno, ti su rezultati nemjerljivi.

■ NAČIN PROVEDBE

Od ponedjeljka do petka od 8 do 13 sati  John Hunter kao moderator „igra“ igru s učenicima, dok profesori sjede oko njih i u tišini promatraju. U poslijepodnevnim satima,John HUNTER održava Master Class radionice za profesore, s kojima diskutira o onome što se događalo tijekom svakog jutra. Zatim predstavlja profesorima nove metode poučavanja te zajednički promišljaju o školstvu, njegovim ciljevima i načinima unapređenja istog.

.....................

dr. sc. Nevenka MARAS, ravnateljica OŠ Ostrog 


Izvor: https://www.skolskiportal.hr/clanak/4059-wpg-u-osnovnoj-skoli-ostrog/


eDnevnik

Slikovni rezultat za e dnevnik za roditelje

CMS za škole logo
Osnovna škola Ostrog Kaštel Lukšić / Put Sv. Lovre 2, HR-21215 Kaštel Lukšić / www.os-ostrog-kastelluksic.skole.hr / os-ostrog@os-ostrog.hr
preskoči na navigaciju